Електронний реєстр суб’єктів, які надають послуги, пов’язані ЕЦП. Акрединовані ЦСК

Електронний реєстр суб’єктів, які надають послуги, пов’язані ЕЦП. Акрединовані ЦСК можна знайти за посиланням     http://czo.gov.ua/ca-registry?type=4

З 1 січня 2017 року стартував другий етап, з якого е-декларації подаватимуть усі публічні службовці України.

До топ-декларантів і службовців середнього рівня з першої хвилі е-декларування, що розпочалася 1 вересня минулого року, загальною кількістю близько 100 тисяч – зараз мають приєднатися та подати свої е-декларації за минулий рік ще близько 700-800 тисяч службових і посадових осіб, які працюють в органах влади та місцевого самоврядування, у державних та комунальних установах, закладах і організаціях.

У цьому матеріалі ми перелічимо, хто саме потрапляє під обов'язкове е-декларування з 2017 року, з урахуванням останніх змін до Закону про запобігання корупції, хто подаватиметься вже вдруге, а також у які терміни треба звітувати про зміну майнового стану.

*   *   *

Розширення кола декларантів від чиновників та політиків до сфери освіти, медицини та інших бюджетників має привернути увагу країни до осередків корупції, яка міцно вкоренилася у повсякденному житті. Раніше ті ж самі категорії осіб теж повинні були щороку подавати декларації в паперовій формі за місцем своєї роботи – але не всі це робили через брак контролю й уваги.

Тепер же електронного декларування уникнути буде набагато складніше.

Загалом, якщо врахувати не лише декларантів, але й членів їхніх сімей, тепер уже більше мільйона осіб мають морально готуватися оприлюднити свої статки. Та, що вважливо, регулярно звітувати про суттєві зміни у своєму майновому стані.

Враховуючи таку кількість декларантів, Національне агентство з питань запобігання корупції має провести широку інформаційно-роз'яснювальну кампанію, щоб розтлумачити службовцям нові вимоги закону.

Окрім цього, суспільство має вимагати від НАЗК забезпечення вправної роботи електронного реєстру під час подання декларацій без технічних збоїв. Адже вже минуло достатньо часу після "першого млинця", під час якого міністри та депутати масово скаржилисяна недосконалість програмного забезпечення.

Окремим питанням ефективності нової системи є те, чи запрацює механізм автоматичного контролю та перевірки достовірності відомостей у деклараціях, чи зможе НАЗК налагодити взаємодію з іншими органами, отримати доступ до зовнішніх реєстрів та ефективно виявляти недостовірні відомості, аби притягати до відповідальності за брехню у деклараціях.

ХТО МАЄ ПРИЄДНАТИСЯ ДО Е-ДЕКЛАРУВАННЯ З 2017 РОКУ

До декларантів першого етапу з 1 січня 2017 року додається решта декларантів, зокрема:

– депутати всіх місцевих рад (сільські, селищні, міські, районні в містах, районні, обласні ради);

– державні службовці категорії "В" (наприклад: спеціалісти, провідні та головні спеціалісти в органах виконавчої влади, інші посадові особи нижче керівників структурних підрозділів та їхніх заступників);

– посадові особи місцевого самоврядування категорій 4-7 (наприклад: керівники управлінь і відділів виконкомів, секретарі міських рад, міські голови міст районного значення, сільські та селищні голови тощо;

– військові посадові особи ЗСУ, Держспецзв'язку та інших військових формувань;

усі поліцейські;

особи рядового чи начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, підрозділів цивільного захисту,ДБР, НАБУ;

посадові та службові особи органів прокуратури, СБУ, ДБР, НАБУ, дипломатичної служби, інших державних органів;

посадові особи юридичних осіб публічного права – ті, хто виконує адміністративно-господарські або організаційно-розпорядчі функції в державних та комунальних закладах, установах чи підприємствах, тобто не лише керівники чи їхні заступники. Наприклад: головні бухгалтери та керівники підрозділів, завідувачі відділів державних та комунальних установ, закладів та організацій, головні лікарі, керівники та заступники організацій та їхніх структурних підрозділів – начальники цехів, завідувачі відділів; особи, які керують ділянками робіт, – майстри, виконроби, бригадири тощо).

Ще раз підкреслимо: останні зміни в закон, що їх перелічено трохи нижче, жодним чином не виводять з-під декларування таких посадових осіб:

– керівників закладів охорони здоров'яцентрального, обласного, районного, міського (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя) рівня;

– керівників вищих навчальних закладів та їхніх заступників;

президента, першого віце-президента, віце-президентів та головних учених секретарівНаціональної академії наук України та національних галузевих академій наук, керівників науково-дослідних інститутів та інших наукових установ;

– усіх посадових осіб державних та комунальних підприємств.

НЕ Є СУБ'ЄКТАМИ ДЕКЛАРУВАННЯ ЖОДНОГО ЕТАПУ

1) працівники державних органів, які виконують функції з обслуговування (наприклад, секретарі, стенографісти, архіваріуси, діловоди, охоронці, якщо вони не виконують організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції);

2) посадові особи приватних підприємств, навіть якщо в них є частка державної або комунальної власності (водночас посадові особи державних та комунальних підприємств подають декларації);

3) військовослужбовці строкової служби;

4) приватні та державні нотаріуси, адвокати.

Напередодні запуску другого етапу декларування Верховна Рада вирішила звільнити від обов'язку подавати декларації деякі категорії бюджетників. Так, з кола декларантів, зокрема, виключаються:

– посадові особи державних та комунальних закладів охорони здоров'я сільського та селищного рівня, посадові особи інших закладів охорони здоров'я, якщо вони не є керівниками цих закладів;

– посадові особи державних та комунальних дошкільних і шкільних навчальних закладів, посадові особи вищих навчальних закладів нижче рівня керівників та заступників керівників цих закладів;

– посадові особи закладів культури та мистецтва (державних і комунальних театрів, музеїв тощо);

– посадові особи державних або комунальних закладів у деяких інших сферах (соціального обслуговування населення; соціальної та професійної реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів, соціального захисту ветеранів війни та учасників антитерористичної операції; науки; відновлення і збереження національної пам'яті; фізичної культури, спорту, національно-патріотичного виховання).

Деякі з цих винятків є виправданими. Адже поняття посадових осіб є досить широким, і декларантами вважали не тільки керівників, але й усіх працівників із адміністративними функціями в школах, лікарнях, закладах культури тощо будь-якого рівня.

Водночас сподіваємося, що нові винятки не поширюватимуться на працівників державних органів (міністерств та інших органів управління) у відповідних сферах.

ХТО ПОДАВАТИМЕ ДЕКЛАРАЦІЇ ВЖЕ ВДРУГЕ?

Нагадаємо, у перший етап, який розпочався 1-го вересня 2016 року, потрапили близько 100 тисяч осіб. Усі вони у 2017 році подаватимуть звіт про статки та витрати вже вдруге.

ЯКІ ДОКУМЕНТИ ПОДАЮТЬСЯ В ЕЛЕКТРОННУ СИСТЕМУ

З початком другого етапу декларування в нову електронну систему подаватимуть усі види декларацій, а саме:

а) щорічні декларації, які повинні бути подані в період з 1 січня до 1 квітня);

б) декларації перед звільненням;

в) декларації після звільнення (подаються до 1 квітня наступного року);

г) декларації кандидатів на посади суб'єктів декларування.

Переглядів: 1 017