Отруїлась ліками: 2-річна львів’янка опинилась у лікарні після вживання пігулок від підвищеного тиску

Медики ЗУСМДЦ стабілізували стан дитини.

Напередодні Різдва до Західноукраїнського спеціалізованого дитячого медичного центру звернулись батьки дворічної Юліани. Батьки забили на сполох, коли побачили, що дитина тримає у руках блістер з таблетками «Каптопрес», який батько випадково залишив на дивані. Кілька пігулок були подрібнені, а у ротику малечі виднілись сліди від ліків.

«Наша донечка з народження гіперактивна, усім цікавиться і усе куштує на смак. Тож ми намагаємось не залишати на видноті ліки чи побутову хімію. Але у той день у мого чоловіка піднявся тиск, він прийняв ліки і вийшов з кімнати, забувши покласти їх в аптечку. Коли я побачила подрібнені ліки у руках Юліанки, то одразу викликала швидку», - пригадує мама дівчинки.

Дитину з підозрою на отруєння гіпотензивними засобами ушпиталили у реанімаційне відділення ЗУСДМЦ.

«Ми стабілізували стан дівчинки, провели комплекс дезінтоксикаційних заходів, зокрема промили шлунок до чистих промивних вод, і розпочали інфузійну терапію. Маля почувалось добре, проявів гіпотензії не було, тож дитину у задовільному стані перевели у педіатричне відділення», - розповів Павло Бодак, дитячий анестезіолог Центру.

У лікарні малеча пробула два дні. Медики кажуть, що родина вчасно звернулась за кваліфікованою допомогою, тож вдалось запобігти розвитку токсичності медикаменту і клінічним симптомам отруєння.

Педіатр-гастроентеролог ЗУСДМЦ Ірина Лошак розповідає, що головною небезпекою при отруєнні гіпотензивними засобами є різке падіння артеріального тиску та порушення гемодинаміки. Тому батькам слід бути дуже уважними і не залишати ці та інші медикаменти у доступних для дітей місцях.

«Наслідки від отруєння ліками можуть бути різними – від легких і до летальних. Залежить, який препарат спожила дитина і в якій кількості. Це також стосується і мийних засобів (прального порошку, рідкого мила, відбілювача, ацетону), засобів гігієни і антисептиків, таблеток від шкідників (тарганів, молі і комарів) тощо», - каже пані Ірина.

Щороку у ЗУСМДЦ, де діє токсикологічний центр, за допомогою при отруєннях у дітей ліками звертається близько 50 дітей різного віку. Лікар Ірина Лошак зауважує, що наприкінці року, у холодну пору, частішають випадки отруєння антипіретиками (парацетамолом), які використовують при лихоманці у дітей.

Тому батькам малюків медики нагадують, що ліки та інші небезпечні для дитячого здоров’я речі варто зберігати у недоступних місцях.

Якщо хтось у родині вживає «серцеві» ліки, гіпотензивні препарати, психотропні чи заспокійливі засоби, подбайте про те, щоб дитина не могла до них дістатись. А батьків підлітків закликають розмовляти з дітьми про небезпеку безвідповідального вживання ліків з реклами, наприклад, сумнівних засобів для схуднення чи заспокійливих. І також застерегти їх від участі у ризикованих челенджах у соцмережах, які передбачають вживання великої дози ліків.

За невідкладної потреби можна звертатися у приймальне відділення, яке працює цілодобово: (032)270 81 68

Прийом пацієнтів у ЗУСМДЦ відбувається за попереднім записом.

Обрати зручний час візиту можна, зателефонувавши до реєстратури у години роботи:

Пн–Пт – з 8:00 до 16:00 год.

(032) 270 22 07
(063) 189 70 50
(097) 150 70 53

Переглядів: 0