Донедавна росія та Білорусь були найбільшими гравцями українського ринку нафтопродуктів. Чи не кожна мережа АЗС торгувала автогазом, дизелем або бензином російського та білоруського виробництва. На ці країни припадало до 60% нашого ринку. Про це в ефірі телеканалу «Перший Західний» розповів керівник департаменту ПЕК, енергоефективності та ЖКГ Львівської ОВА Богдан Кейван.
Як він зазначив пошук пального – наразі одна з найголовніших проблем українського ринку нафтопродуктів. Блокада морських портів і зупинка постачань із Росії та Білорусі зруйнували більшість логістичних маршрутів. Руйнація Кременчуцького НПЗ і нафтобаз в обласних центрах України ситуацію в рази погіршила.
Війна змусила шукати нові підходити. Мережі не купують великих об’ємів і не заповнюють нафтобази, всі працюють «з коліс» і везуть пальне з Європи. Постачання іде з різних куточків світу.
Кабінет міністрів 29 квітня підвищив торговельну надбавку на дизпаливо та бензини на 40% (близько 2 грн/л) для запобігання дефіциту на автозаправних станціях. (Акциз на пальне – 0%, ПДВ – 7%).
«На сьогодні, нафтотрейдери законтрактували певну кількість нафтопродуктів, однак це забере трохи часу. Найближчим часом ситуація з пальним налагодиться. Завдяки законтрактованим обсягам на території Західної Європи проблема з дефіцитом пального на автозаправних станціях буде вирішена найближчим часом, але ціни зростуть», - зазначив Богдан Кейван.