Інклюзивне навчання: функції педагогів, вихователів та їх асистентів Інклюзивне навчання: функції педагогів, вихователів та їх асистентів

Для дітей з особливими освітніми потребами хочуть «виділити» так звану «команду супроводу». Хто до неї входитиме та які функції виконуватимуть педагоги, вихователі та асистенти?

Проект МОН для громадського обговорення

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проект наказу МОН України «Про затвердження Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти».

Пропозиції та зауваження до проекту акта просимо надсилати до 07 березня 2018 року на електронну адресу: koretska@mon.gov.ua

Що таке «команда супроводу»?
Положення про команду психолого-педагогічного супроводу (далі – Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – дітей з ООП) у закладах загальної середньої та дошкільної освіти визначає порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзії.

Команда супроводу дітей з ООП:

– створюється наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП;

– підпорядковується керівнику закладу освіти;

– співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці.

Хто входить до команди супроводу?
Згідно з Положенням про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти, до команди супроводу залежно від індивідуальних потреб дитини входять:

 постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи/вихователь-методист, вчитель початкових класів (класний керівник) або вихователь, вчителі, асистент вчителя/асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог та батьки дитини з ООП, тощо;

– залучені фахівці (у тому числі фахівці інклюзивно-ресурсного центру (далі – ІРЦ)): вчитель-дефектолог (в залежності від виду порушення розвитку дитини з ООП), медичний працівник закладу освіти, сімейний лікар, асистент дитини, спеціалісти служби соціального захисту населення, спеціалісти служб у справах дітей тощо.

Функції, які має виконувати вчитель початкових класів/класний керівник/вихователь:

– забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;

– виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;

– інформування учасників Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби, про результати виконання дитиною навчальної програми;

– надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в освітньому процесі;

– контроль за наданням психолого-педагогічних послуг дитині з ООП згідно з ІПР;

– підготовка індивідуального навчального плану та/(або)індивідуальної навчальної програми;

– визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя;

– створення належної моральної атмосфери взаємин у класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина тощо);

– консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.

Функції, які має виконувати асистент вчителя/вихователь:

– допомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;

– участь у розробці ІПР;

– участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми;

– адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами;

– спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;

– здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;

– оцінка спільно з учителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;

– підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;

– консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам.

Джерело https://uk.etcetera.media/inklyuzivne-navchannya-funktsiyi-pedagogiv-vihovateliv-ta-yih-asistentiv.html

Переглядів: 123