ПОМИЛКИ, ЯКІ ПРИЗВОДЯТЬ ДО НЕМОЖЛИВОСТІ ВЧАСНО ОТРИМАТИ ДОПОМОГУ ПО ТИМЧАСОВІЙ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ

Електронні листки непрацездатності формуються на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність для тих пацієнтів, яких було ідентифіковано як застрахованих осіб. Однак бувають випадки, коли е-лікарняний не створюється – найчастіше це пов’язано із помилками в персональних даних. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться.

Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацією, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, «Наталя» і «Наталія»).

Тож працівникам важливо слідкувати за актуальністю своїх персональних даних і завчасно перевіряти правильність внесеної інформації. Про всі зміни потрібно оперативно повідомляти лікарю і роботодавцю.

Нарахування виплат працівнику

На призначення виплат працівнику у роботодавця є не більше 10 календарних днів із дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності, визначеного е-лікарняним.

Застрахована особа, яка довго хворіє, має право на відшкодування Фондом соціального страхування України кожного проміжного е-лікарняного. Як і у випадку паперових листків непрацездатності, один страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і мають бути оплаченими кожен після своєї видачі.

Однак, якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує розгляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).

Тому, якщо проміжні е-лікарняні готові до сплати, а останній е-лікарняний тільки має статус «закритий», потрібно нарахувати кошти за проміжні, не чекаючи останнього. Потім важливо також нарахувати компенсацію за останній е-лікарняний.

Нюанси оформлення е-лікарняних

Основним показником продовження е-лікарняного до одного страхового випадку є визначений унікальний номер випадку непрацездатності, який у межах одного страхового випадку має збігатись.

Якщо цей унікальний номер різний, то ми маємо різні страхові випадки, а від цього залежить порядок нарахування і оплати е-лікарняного.

Унікальний номер листка непрацездатності має таку структуру:

ХХХХХХ – ХХХХХХХХХХ – Х

– номер випадку непрацездатності (перші шість символів);

– порядковий номер листка непрацездатності (десять цифр);

– номер версії (позначається цифрою «1» при створенні нового листка та при створенні листка як продовження). Номер збільшується («2», «3» та далі за порядком) при внесенні кожної наступної зміни до листка непрацездатності на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

Трапляються ситуації коли е-лікарняний не з’являється у системі. Таке може трапитись, коли допущена помилка при внесенні даних до медичного висновку. Якщо застрахована особа не ідентифікована Пенсійним фондом України, відомості про неї не з’являться в електронному кабінеті роботодавця.

Дані про застраховану особу в Пенсійному фонді порівнюються з даними звіту з ЄСВ. Може бути розбіжність в імені чи прізвищі або допущені інші технічні помилки, тому що система ще не досконала та й інформацію в неї вносять звичайні медичні працівники, які можуть помилитися.

Але роботодавець і фахівці Фонду соціального страхування України завжди відстоюють права застрахованої особи, яка сплачує страхові внески, тому потрібно домагатись внесення змін з боку медичного закладу, написання листів, підтвердження, наприклад, що такий працівник дійсно працює, аби застрахована особа обов’язково отримала своє матеріальне забезпечення.

У найкритичніших випадках, коли не допомогли ніякі заходи, щоб змінити дані в електронному реєстрі, заклад охорони здоров’я повинен видати паперовий листок непрацездатності.

Є можливість оформити паперові листки тимчасової непрацездатності. Це можливо у таких випадках:

• якщо первинний виданий паперовий, тому і для продовження буде паперовий;

• якщо сплив 7-денний строк протягом якого можна було внести зміни в медичний висновок та відповідно в лікарняний;

• якщо допущено помилки лікарем при формуванні медичного висновку і в системі не з’являється електронний лікарняний;

• якщо жінка усиновила новонароджену дитину.

Про ці та інші особливості формування та оплати е-лікарняних можна дізнатись у фахівців Яворівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Львівській області за адресою: 81000 м.Яворів, вул. Шашкевича 8А та у дистанційному режимі за контактними телефонами: (259) 7-82-56; (259)2-33-77 .

Переглядів: 3