Звітувати електронкою – зручно

З наближенням термінів подання податкової звітності гостро постає питання вчасної її здачі. Зазвичай суб’єкти господарювання відкладають подання документів на останні дні, що зумовлює створення черг в податкових інспекціях.

Як альтернатива – можливе подання звітності в електронному вигляді. Проте, не дивлячись на те, що тема подання звітності в електронній формі вже далеко не нова для суб’єктів господарювання та має багато очевидних переваг, все ще викликає багато непорозумінь.

Відповідно до норм чинного законодавства, спосіб подання звітності засобами електронного зв’язку передбачає дотримання умов щодо реєстрації електронного цифрового підпису підзвітних осіб. Простіше кажучи, щоб відправити електронний документ поштою, необхідно йому надати такої ж юридичної сили, як і звичайному – паперовому. Для цього його потрібно підписати електронним цифровим підписом. Адже відповідно до Закону України «Про електронний документ і електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис», підписаний ЕЦП електронний документ має всі необхідні реквізити юридично значимого паперового документа і не потребує підтвердження.

Кожен платник податків може взяти електронний цифровий підпис (ЕЦП) безкоштовно. Даний електронний підпис підходить як для податкових декларацій (звітів), так і для ЄСВ (єдиний соціальний внесок).

В електронній формі платники податків можуть подавати звітність у режимі реального часу (on-line) через електронний сервіс.

Переглядів: 74