Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує

Запроваджено новий сервіс Електронного кабінету - предзаповнення декларації

Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує, що з метою спрощення процедури декларування доходів Державною податковою службою України запроваджено новий сервіс для платників – предзаповнення декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація).

Предзаповнення декларації за даними інформаційних баз даних ДПС та подальше її направлення в електронному вигляді до контролюючого органу здійснюється через Електронний кабінет, вхід до якого знаходиться за посиланням  https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

Зазначений сервіс дуже зручний та надає можливість:

- отримати попередньо заповнену декларацію на підставі даних Державного реєстру та додатки до декларації, які відповідають окремому виду доходів або окремим обставинам;

- додати до декларації копії первинних документів як додатки до декларації;

- перевірити декларацію та у разі необхідності доповнити інформацію з автоматичним перерахунком податкових зобов’язань.

Щоб скористатися сервісом, необхідно увійти до приватної частини Електронного кабінету, доступ до якої надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного  підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. Потім зайти до меню «ЕК для громадян» та обрати розділ «Податкова декларація».

Для автоматичного предзаповнення декларації необхідно отримати інформацію з Державного реєстру фізичних осіб – платників податку про джерела та суми нарахованого (виплаченого) доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Зробити це зручно і просто, створивши та підписавши відповідний запит. Після отримання відповіді необхідно натиснути кнопку «Створити декларацію» та обрати необхідну категорію:

- Громадянин – обирає платник податків, який зобов’язаний подати декларацію або виявив бажання задекларувати доходи, або підприємці, які станом на 31 грудня звітного року перебували на спрощеній системі оподаткування, але у таких осіб виникає обов’язок щодо декларування доходів, отриманих як громадянин;

- Підприємець – обирає фізична особа-підприємець, який протягом звітного (податкового) року перебував на загальній системі оподаткування;

- Особа, яка провадить незалежну професійну діяльність/член фермерського господарства – обирають особи, які в контролюючих органах зареєстровані як самозайняті особи, що провадять незалежну професійну діяльність (адвокати, нотаріуси, арбітражні керуючі, приватні виконавці, судові експерти) або члени фермерського господарства;

- Особа, яка заявляє право на податкову знижку – обирає особа, яка вирішила скористатися правом на податкову знижку відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України.

Після обрання категорії необхідно надати відповіді на запитання в анкеті щодо виду отриманого доходу, на підставі чого до декларації додаються додатки, які відповідають окремому виду доходів або окремим обставинам.

Після відповіді на питання на екрані відкривається декларація, в якій заповнені дані з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. У разі якщо платник податку отримував доходи, які не включені до Державного реєстру платників податку – фізичних осіб (наприклад, іноземні доходи), то платник податку повинен зазначити такі доходи у відповідному рядку декларації.

Після заповнення декларації необхідно її перевірити, та у разі вірного заповнення, зберегти. Потім платник податків має можливість підписати декларацію та направити до контролюючого органу.

Електронний кабінет: меню «Облікові дані платника»

Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області звертає увагу, що в приватній частині Електронного кабінету меню «Облікові дані платника» дозволяє переглянути окремі дані або весь перелік даних платника, виділивши їх позначкою. Для цього необхідно обрати облікові дані із запропонованого переліку:

- ідентифікаційні дані;

- реєстраційні дані;

- відомості про керівників;

- присвоєння ознаки неприбутковості;

- дані про реєстрацію платником ПДВ (податок на додану вартість);

- дані про реєстрацію платником єдиного податку;

- дані про реєстрацію платником ЄСВ (єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування);

- відомості з реєстру осіб, які здійснюють операції з товаром;

- відомості про РРО (реєстратори розрахункових операцій);

- інформація про книги ОРО (обліку розрахункових операцій);

- відомості про об’єкти оподаткування;

- інформація про неосновні місця обліку;

- дані про банківські рахунки.

Для перегляду вибраних даних необхідно натиснути кнопку «Переглянути» або перейти на вкладку «Перегляд даних». Вибрані облікові дані можна роздрукувати, натиснувши на кнопку «Друкувати».

Платники податків з 01.07.2023 поле «Призначення платежу» заповнюють тільки два обов’язкових поля!

Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області звертає увагу платників, що з метою спрощення процедури заповнення платниками платіжної інструкції Міністерством фінансів України затверджено наказ від 22.03.2023 № 148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 528/39584 (далі – Наказ № 148), який набрав чинності з 01.04.2023.

Наказом № 148 передбачено, що платники під час сплати податків, зборів, платежів, єдиного внеску з 01 липня 2023 року використовують виключно структурований формат реквізиту «Призначення платежу», який включає заповнення тільки двох обов’язкових полів, а саме «Код виду сплати» та «Додаткова інформація запису».

Отже, платники податків з 01.07.2023 поле «Призначення платежу» заповнюють тільки за прикладами, наведеними у Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженому Наказом № 148.

До уваги ФОП – платників єдиного податку!

Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області нагадує, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку третьої групи ведуть облік доходів і витрат від виробництва та реалізації власної сільськогосподарської продукції окремо від обліку доходів і витрат від здійснення інших видів підприємницької діяльності.

Облік доходів та витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді.

Звертаємо увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 20 грудня 2022 року № 447 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 405», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 грудня 2022 року за № 1658/38994 (далі – Наказ), внесено зміни до наказу Міністерства фінансів України від 30 листопада 2022 року № 405 «Про затвердження типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, та Порядку її ведення».

Наказом внесені зміни до типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, та до Порядку ведення типової форми, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість.

Декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік з метою отримання податкової знижки можна подати до 31 грудня

Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області нагадує, що декларацію про майновий стан і доходи за 2022 рік  з метою отримання податкової знижки треба подати до 31 грудня 2023 року.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався  правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 Кодексу).

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

Нагадуємо, що п. 166.3. ст. 166 Податкового кодексу України визначено перелік витрат, дозволених на включення до податкової знижки, зокрема:

- за навчання (суми коштів,сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення);

- частина суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом (відповідно до ст. 175 ПКУ);

- сума витрат платника податку на сплату страхових внесків, страхових премій та пенсійних внесків страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський депозитний рахунок, на пенсійні вклади за себе або членів своєї сім’ї першого ступеня споріднення;

- сума витрат платника податку на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом;

- оплата вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- сума коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку;

- сума витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством та інші.

Державна реєстрація – обов’язкова!

Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області нагадує платникам податків та громадянам про необхідність державної реєстрації суб’єктами господарювання, у випадку здійснення системної господарської діяльності з продажу товарів (надання послуг). Це – обов’язкова передумова початку здійснення господарської діяльності.

Відсутність державної реєстрації призводить до притягнення відповідних посадових осіб до адміністративної (ст. 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення) та, в певних випадках, до кримінальної (ст. 201 Кримінального кодексу України) відповідальності.

Багато українських підприємців нехтують обов’язком реєстрації підприємницької діяльності. Такий підхід є цілком неприйнятним, порушує встановлені законодавством вимоги, а саме:

- здійснення господарської діяльності без державної реєстрації;

- використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та відсутність мінімальних соціальних гарантій;

- виплата заробітної плати «в конвертах»;

- продаж товару, який придбаний без документів, або імпортований без офіційного митного оформлення;

- непроведення розрахунків через РРО/ПРРО;

- проведення розрахунків через банківські картки фізичних осіб;

- ухилення від сплати податків тощо.

Державна реєстрація суб’єктів підприємницької діяльності здійснюється та регулюється Податковим кодексом України, Законами України «Про підприємництво» від 07 лютого 1991 року № 698-ХІІ (із змінами), «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 № 755-IV (із змінами) та іншими законодавчими актами.

Спілкуйтеся з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу

«InfoTAX»

Більше інформації на офіційних сторінках у соціальній мережі Facebook:

Державна податкова служба  України

 та  Головне управління ДПС у Полтавській області

 Підписуйтесь на канали інформування ДПС Телеграм

Як отримати Довідку-підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування

Яворівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області доводить до відома, що порядок підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування, затверджений наказом Мінфіну від 19.08.2022 № 248 (зі змінами).

Надання Довідки або підтвердження статусу податкового резидента України на документах за спеціальними формами, затвердженими іноземними компетентними органами, здійснюється безоплатно на підставі заяви платника податків за формою, наведеною у додатку до цього Порядку.

Заява подається платником податків (уповноваженим представником)   до контролюючого органу за основним місцем обліку, а у разі подання Заяви на отримання Довідки платниками податків - фізичними особами, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання, до будь-якого контролюючого органу. Заяву, за бажанням платника податку, може бути подано в електронній формі із використанням засобів електронного зв'язку, з дотриманням вимог, встановлених розділом II ПКУ.

Довідка або обґрунтована відмова у її видачі видається за підписом керівника контролюючого органу (його заступника або уповноваженої особи) протягом десяти календарних днів із дати отримання Заяви.

Довідка надається, за вибором платника, у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві. Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог, встановлених розділом II Кодексу.

У Яворівській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»

У Яворівській  ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: “Електронні сервіси ДПС- просто та зручно”.

На запитання платників відповідав начальник Яворівської ДПІ Петро Шот.

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які були обговорені під час сеансу телефонного зв’язку.

  1. Що таке електронні сервіси та як їх використовувати?

 На сьогодні все актуальнішим та популярним серед платників податків є використання електронних сервісів, тобто послуг, які надаються з використанням Інтернету. Це дає змогу зекономити час та уникнути необхідності відвідування Центрів обслуговування платників в умовах карантину.

Декілька років працює та активно використовується платниками податків інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет». Цей сервіс постійно удосконалюється, додаються нові послуги та можливості.

  1. Які послуги можна отримати через Електронний кабінет?

У приватній частині Електронного кабінету платник має змогу:

відправити до будь-якого контролюючого органу листа в електронному вигляді (меню “Листування з ДПС”);

доступу до особистої інформації, зокрема реєстраційних та облікових даних (меню “Облікові дані”), даних інтегрованих карток (меню “Стан розрахунків з бюджетом”), переліку отриманих документів та поданої звітності платника податків (меню “Вхідні/вихідні документи”);

переглянути стан розрахунку з бюджетом (меню “Стан розрахунків з бюджетом”);

отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС, надіславши запит на його отримання;

отримати довідку про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи;

надіслати запити на отримання інформації, заяви на реєстрацію платником окремих податків, отримати витяги з реєстрів;

створювати та надсилати електронні документи: податкової та статистичної звітності, звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загально обов’язкове державне соціальне страхування;

скористатися іншими електронними сервісами та отримати корисну інформацію.

  1. Чи мають можливість платники податків сплатити податки та збори через Електронний кабінет?

Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти або за допомогою QR-коду. Для юридичних осіб можливість сплати податків, зборів та платежів через Електронний кабінет не реалізована.

З інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Під час «гарячої лінії» платники податків дізналися, що відповідно до Наказу Мінфіну від  22.03.2023 №148 «Про затвердження Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення» є, зокрема, спрощення алгоритму заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції платниками та органами виконавчої влади шляхом скорочення кількості його обов’язкових полів. Так, кількість обов’язкових полів, які заповнюються платниками у реквізиті «Призначення платежу» платіжної інструкції, зменшено до 2 полів – для платників на бюджетні/небюджетні/депозитний рахунки («Код виду сплати», «Додаткова інформація запису») та до 1 поля – для платників на єдиний рахунок («Додаткова інформація запису»).

Платники податків, які зателефонували на «гарячу лінію», отримали фахові відповіді на всі запитання, які їх цікавили.

У Яворівській ДПІ проведено практикум

Яворівською ДПІ ГУ ДПС у Львівській області на постійній основі проводиться роз’яснювальна робота серед платників податків щодо подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку та  надається практична допомога у користуванні Електронним кабінетом.

Так, начальником ДПІ Петром Шотом було проведено практикум для громадянки щодо подання декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки за навчання та отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

У ході заходу надано практичну допомогу щодо створення , підписання та відправлення декларації про майновий стан і доходи та запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків через Електронний кабінет.

Електронний кабінет платника податків- це сервіс, створений для можливості реалізовувати платником податків свої права та обов’язки в електронному вигляді. Завдяки впровадженню цієї системи стала можливою відправка електронних документів до органів ДПС,подання податкової звітності, отримання довідок,отримання інформації з загальнодоступних реєстрів , а також надсилання різноманітних запитів чи .

Переваги Е-кабінету :

надійність;
зручність;
економія часу.
Сервіс знаходиться у відкритому доступі, його легко знайти за допомогою пошукових систем, зазначивши в пошуковому рядку «Електронний кабінет ДПС», або перейти за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua./

 Працівниками Яворівської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області на постійній основі надається практична допомога при подачі звітності, або подачі заяв та інших документів через електронні сервіси ДПС.

Про порядок реєстрації та використання РРО розповіли у Яворівській ДПІ

Нещодавно у Яворівській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На актуальні питання платників податків відповідав начальник Яворівської ДПІ Петро Шот.

На запитання, чи необхідно фізичній особі-підприємцю на загальній системі оподаткування застосовувати касовий апарат, податківець зауважив, що фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні розрахункових операцій в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів) при продажу товарів (наданні послуг), а також операцій з приймання готівки для подальшого її переказу повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій або програмні РРО за виключенням суб’єктів господарювання, яким дозволено проводити розрахункові операції з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій відповідно до чинного законодавства.

Чимало запитань прозвучало і стосовно програмних реєстраторів розрахункових операцій. Зокрема, перепитували, чи необхідно реєструвати КОРО на програмний РРО та чи застосовується РРО при безготівкових розрахунках.

Детально роз’яснено і послідовність дій платника для реєстрації програмного РРО. Так, суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п.63.3 ст.63 Податкового кодексу України. Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію ПРРО за формою №1-ПРРО, що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій. Після включення ПРРО до реєстру ПРРО такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання. Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами.

На завершення сеансу прозвучало запитання і щодо тривалості використання програмного РРО, якщо немає інтернету, на що керівник інспекції відповів, що законодавець дозволив на період дії воєнного стану проводити розрахункові операції на ПРРО в режимі офлайн понад строки, що визначені у статті 5 Закону про РРО. У разі тимчасової відсутності мережі Інтернет платники податків можуть використовувати фіскальні номери з діапазону, сформованого сервером ДПС.

Переглядів: 16